Back to the normal life! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Back to the normal life! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Back to the normal life!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Ardsley

Zondag 12 januari 2014, 23:04 zittend in bed

Je kunt je eigen regels maken en bepalen
daarin ben je vrij
Het spel begint en dat het eindigt is gegeven
maar daar blijft het bij
Er is geen schuld maar elke stap heeft consequenties
voor iedereen
En toch speel je dit spel
alleen

Lieve allemaal,

Daar was ik dan weer, heb eindelijk even een gaatje gevonden om weer eens een blog te plaatsen. De tijd na de feestdagen was druk, gezellig en soms lastig. Terug in het normale leven is aan de ene kant fijn, maar soms ook lastig: dat zullen velen van jullie beamen.

Na de jaarwisseling zijn de ouders van Kelly hier nog gebleven tot zaterdagochtend. Donderdag 2 januari hebben Tony en Kelly ze mee uit eten genomen, en ze zouden eigenlijk vrijdagochtend vertrekken, maar vanwege de sneeuwval van donderdagnacht en vrijdagochtend hebben ze dat een dag opgeschoven. Het was een gezellige tijd om deze mensen over de vloer te hebben. Bijkomend voordeel voor mij; ze hebben enorm veel tijd met de kinderen doorgebracht, dus het was voor mij een relaxt weekje.

Nadat zij zaterdagochtend vroeg vertrokken waren, hadden we allemaal het gevoel dat we „ons plekkie” weer terug hadden. Twee weken lang zijn er mensen over de vloer geweest, en dat was enorm gezellig en leuk. Maar màn wat is het fijn om weer gewoon op jezelf te zijn. Als hier mensen slapen, dan slapen ze beneden in de speelkamer op de slaapbank. Als ik naar mijn kamer wil, moet ik altijd door deze kamer. Dat geeft niks, maar betekent wel dat ik de gasten altijd moet passeren als ze naar bed gaan/liggen te slapen. Daarnaast deel ik mijn badkamer in dat geval ook met de gasten. Allemaal geen probleem, maar je kunt vast begrijpen dat het fijn is om weer gewoon de ruimte voor jezelf te hebben na twee weken.

Verder hebben we zaterdagochtend allemaal opgeruimd en schoongemaakt: Kerst weer het huis uit, alles weer schoon en aan kant: heerlijk! Aan het begin van de middag ging Kelly naar de City, en Tony volgde haar tegen het eind van de middag. Dat betekende voor mij weer werk aan de winkel; sinds twee weken dus weer eens even helemaal alleen met de tweeling, en daar moesten we alledrie weer even aan wennen.

Die zondag ben ik samen met een vriendin (au pair uit Duitsland, ontmoet tijdens oriëntatie in november) voor het eerst naar NYC geweest! Erg leuk om daar weer eens rond te wandelen. Alleen Grand Central Station is al gaaf om te zien. We zijn naar Time Square geweest, hebben wat rond gekeken in de Disney shop en hebben vervolgens geluncht in het Hard Rock Café. Heerlijk gegeten en rustig bij zitten kletsen: erg leuk. Daarna zijn we op zoek gegaan naar tickets voor een leuke Broadway show, en hebben we nog even een bezoekje gebracht aan de M&M shop! Om 15:00 begon de show Pippin; erg gave musical. Leuk verhaal met goeie -doch voorspelbare- boodschap over de zin van het leven, gebracht met veel humor en enorm veel acrobatiek. Spectaculair en gaaf om mee te maken; zo’n show is zeker voor herhaling vatbaar! Na afloop van de show waren we moe en zijn we lekker terug naar huis gegaan.

Na dat weekend was het weer tijd om in het normale dagelijkse ritme te komen. Kelly weer aan het werk in de City, Tony die weer aan de slag is in zijn kantoor hier in huis, en ook weer een normale schoolweek voor de kinderen. Lekker om weer in het ritme te komen, maar zoals velen van jullie waarschijnlijk ook wel gemerkt hebben; soms ook best weer even zwaar. De kinderen hadden twee weken lang enorm veel tijd met papa en mama gehad, en moesten weer even heftig acclimatiseren de afgelopen week. Toch ging het allemaal weer prima, en was het fijn om weer de „gewone” dingen te kunnen doen.

Afgelopen weekend was leuk en bijzonder. Zaterdag kwam de jeugdvriendin van Kelly hier samen met haar man, dochter (12) en zoon (10). Erg leuke mensen, en super gezellig gehad. Tegen 19:00 vertrokken de ouders voor een etentje, en dus moest ik het zien te rooien met twee tieners en een tweeling van 4. Ging prima: filmpje kijken, beetje stoeien en slapen maar. Ook de twee tieners waren als makke schaapjes (tot grote verbazing van hun ouders)! Erg leuk om zo steeds meer mensen om Tony en Kelly heen te leren kennen.

Vandaag was een bijzondere dag: mijn eerst dag naar school in NYC. Ik moest om 10:00 in Harlem zijn, maar vanwege het treinschema op zondag moest ik al om 8:00 vertrekken van huis. Ik vond het niet bijzonder spannend ofzo, want Jojo had me keurig uitgelegd waar ik uit de trein moest stappen en verteld hoe ik moest lopen: bijzonder simpel, aan één stuk rechtdoor en dan is het rechts! Toen ik daar liep was ik wel beetje trots op mezelf: IK DOE HET GEWOON, IK LEEF MIJN AMERICAN DREAM! Van zulke momentjes -alleen aan de wandel door de straten hier of terwijl ik rond cross in de auto richting een vriendin- geniet ik enorm!

De les over Boston was wel oké, maar nog niet dat ik zeg super-geweldig-onbeschrijfelijk-adembenemend-niet-te-volgen-zo-enorm-gaaf… Gewoon erg leuk om in ieder geval weer nieuwe mensen te leren kennen (beetje jammer dat het weer alleen au pairs zijn, maar goed) en om wat meer te weten te komen over dit land. We hebben het gehad over de geschiedenis van Amerika, wat erg overeen kwam met de lessen die ik op de HAVO had van meneer Rübsamen. (Esther heb jij ook les van hem gehad over de Indianen enzo?) Leuk om het nu eens van een Amerikaan te horen… Zij vertellen toch net een ander verhaal, en andere details. Al bleef het vooral bij grote lijnen, want de geschiedenis van Amerika samenvatten in een paar uur: dat is nog een hele opgave! Verder hebben we nog wat huiswerk meegekregen, en het lijkt me wel leuk om daarmee aan de slag te gaan. Tony is ook enthousiast; ik kan tig boeken van hem lenen en hij heeft me al een stuk of wat goeie sites gegeven. Nog even en hij gaat mijn huiswerk voor me maken hoor…

Vanavond even met Kelly bijgepraat, en er staat heel wat op stapel de komende week. Zowel Kelly (ma-di) als Tony (woe-vrij) moeten op reis voor werk deze week, en dat betekent dat de kinderen net even wat extra aandacht vragen/moeilijker zijn. Daarnaast; als Kelly weg is, maak ik sowieso meer uren. Tony maakt mega deals voor het bedrijf waar hij voor werkt; doet hem niks. Maar: een tweeling van 4 in bedwang houden; dat is andere koek! Haha, ik help hem altijd een beetje extra op weg met het naar bed doen van de kinderen, dus dat betekent dat ik morgen (en waarschijnlijk ook dinsdag) een lange(re) dag heb. Verder genoeg andere dingen te doen de komende week; dus ik ga gauw slapen. Ik zie dat ik ook al bijna aan twee A4-tjes zit, in plaats van 1. Ik probeer het echt leesbaar/kort te houden, sorry!

Anyway: met mij gaat alles dus nog steeds goed. Leven hier wordt steeds drukker en de agenda voller, en daardoor ook leuker en uitdagender. Verder ben ik gelukkig ook weer helemaal gezond -voor zover dat kan in mijn geval- en heb alles goed op de rit hier. Voor de komende weken is mijn doel om eens een -leuke- kerk te bezoeken, zodat ik ook eens wat andere Amerikanen ga ontmoeten. Verder heb ik die work out room hier ook maar eens opgezocht, want ik heb hier nog geen meter op een fiets gemaakt, en nog geen wandeling langer dan 10 meter gemaakt. Moest maar weer eens wat gaan bewegen, en dat lukt best tot nu toe.

Ik hoop dat alles daar ook nog steeds goed gaat, en ik vind het erg leuk om soms te horen/lezen hoe het met jullie gaat via whatsapp, mail, Facebook, Skype, post of wat dan ook! Succes allemaal deze week met wat jullie gaan doen, de eersten zullen waarschijnlijk nu zo’n beetje op moeten staan. Dus voor mij nu echt tijd om te gaan slapen!

Tot de volgende keer!

Liefs xxx

  • 13 Januari 2014 - 12:06

    Nienke:

    Hè Roel,
    Wat leuk om je verslag weer heerlijk te kunnen lezen. Leuk al die belevenissen!
    Succes deze week met de kids en je vele uurtjes!
    Liefs van ons 5en.
    Nienke

  • 13 Januari 2014 - 16:39

    Selma R Odenhuis:

    Hey Roeleke,

    Super leuk om over jouw "American Dream" te lezen! Heel stoer van je dat je die stap hebt genomen, en ik hoop dat je een geweldige tijd hebt daar. Maar zo te lezen komt dat wel goed!!

    Liefs,

    Selma

  • 23 Januari 2014 - 15:25

    Rina Bunt:

    Ha die roeleke,

    Eindelijk een reactie van mij. Ook ik moet omschakelen zo na de Decembermaand.
    Heerlijk om jou verslag te lezen! Wat ontmoet je veel nieuwe mensen bij Tony en Kelly.
    Ook weer fijn je eigen plekkie terug te hebben. Fijn dat je met een vriendin in NYC bent geweest en van alles hebt bezocht en bekeken (echt gaaf)! Kan me wel iets bij voorstellen dat wanneer je in je eentje door Amerika loopt of rijdt dit een overweldigend gevoel geeft.

    Hopelijk kom je regelmatig andere Amerikanen tegen wie weet in de kerk?

    Maar wel aan je conditie blijven werken hè !!!
    Veel liefs, Rina

  • 23 Januari 2014 - 15:41

    Rina:

    Nog even Roel,
    Zag net acht leuke foto's . Wat een mooie kindjes en leuke vriendinnen .
    En wat een uitzicht. Zo kunnen we nog meer mee/in-leven.
    XXX de Buntjes

  • 01 Februari 2014 - 13:02

    Jacquelien:

    Hee Roel,

    Leuk om een update van jou te lezen! Succes deze week en hopelijk kun je een leuke kerk vinden.

    Geniet ervan!

    Liefs Jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 34093

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: