Drukte! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Drukte! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Drukte!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

31 Januari 2014 | Verenigde Staten, Ardsley

31 januari 2014 09:55, zittend aan bureau

Lieve allemaal,

Het zat al weer een paar dagen in mijn hoofd om weer even een blog te plaatsen, maar mijn dagen zijn bijzonder goed gevuld (werken, sporten, thee drinken met vriendinnen, enz…). Nu maar 15 minuutjes de tijd, maar dacht toch maar even wat schrijven: anders blijft het er weer bij.

Hier nog steeds alles goed-beter-best! De routine met de kinderen is nu gewoon dagelijkse kost. Het kost me steeds minder energie, en de dingen gaan steeds meer op de automatische piloot. Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds kinderen zijn; ze houden me dus ook gewoon lekker bezig!

Verder zijn Kelly en Tony druk met werk; ook heel normaal dus eigenlijk! ;) Vandaag werkt ook Kelly vanuit huis, en dat betekent dus dat ik de kinderen gráág meeneem om iets te doen. Is toch lastig om de aandacht van de kinderen te houden wanneer ze papa of mama horen praten of lopen boven. En geef ze ook eens ongelijk; ze hebben maar weinig tijd samen met hun, en heel veel met mij. Ik zou het ook wel weten als ik kon kiezen tussen mezelf of mama/papa.

Sinds deze week heb ik ook contact met een Nederlandse au pair hier uit de buurt: EINDELIJK eens even fijn ouwejeweetweldingesen in het Nederlands met een andere au pair. Vanmiddag hebben we een play date bij haar thuis; ben benieuwd. Heb haar zelf ook nog niet ontmoet, maar dat komt vast allemaal goed. Zij zit in een half Nederlands gezin (moeder is Nederlands) en zorgt voor drie kinderen. Het is maar 15 minuutjes rijden vanaf hier, dus ik hoop dat het een beetje klikt. Het is toch fijn om met iemand te praten die uit hetzelfde land komt. Klinkt misschien raar, maar ik mis dat wel een beetje. Natuurlijk heb ik via de telefoon regelmatig contact met Nederland, en er wordt elk weekend wel gepraat via Skype; maar dat is toch anders. (Ik kan trouwens ook ENORM uitzien naar een ouderwets fijn feestje in de Polder; gunst dat mis ik toch wel hoor!!!)

Verder heb ik zondag mijn laatste keer school van deze cursus over Boston, en in maart gaan we dan naar Boston toe. Ik moet nog even heftig aan de slag met mijn opdracht, maar dat moet wel lukken voor zondag. Ik maak een scrapbook over Phillis Wheatley, een historisch persoon uit de Amerikaanse geschiedenis. Het is leuk om via deze weg ook weer nieuwe mensen te leren kennen, en ik zie erg uit naar de trip. Mooi beetje cultuur snuiven en ondertussen beetje (mini-) vakantie vieren!

Nog een laatste ding; vrijdag 4 april komt Sanne hier voor bijna twee weken. Ik neem één week vakantie op, en samen met de twee weekenden rondom die week hebben we dan mooi de tijd om in ieder geval NYC te bekijken, maar ik denk dat we ook maar eens de auto pakken en richting Philadelphia en/of Washington rijden. Tony zei dat we eventueel misschien ook wel een paar nachten bij zijn vader in Florida (ZON, ZEE, STRAND!!!) kunnen overnachten. We moeten het er maar eens over hebben San; in ieder geval erg leuk om iemand op bezoek te krijgen en mijn leven hier te kunnen laten zien!

Dat was het wel weer voor nu. Lekker kort deze keer hè?! Ik ga nu gauw lunch voor mijn kiddies klaarmaken, dan nog even klein boodschapje doen en dan is het weer tijd om de kids op te halen van school! Tot de volgende knoop…

Liefs xxx

  • 03 Februari 2014 - 20:14

    Karin:

    Weer top Roeleke, al is het dan maar een klein verslag ;)
    Goed te lezen dat je de polderfeesten toch wel mist, haha.
    Geweldig dat Sanne naar je toe komt, iets om naar uit te kijken !
    Hou je haaks hè, doen wij ook, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 34089

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: