Alwéér vakantie?! JA, alweer ja!!! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Alwéér vakantie?! JA, alweer ja!!! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Alwéér vakantie?! JA, alweer ja!!!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Ardsley

Dinsdag 24 juni 2014 22:03, zittend aan bureau

Lieve allemaal,

Waar zal ik beginnen deze keer? Sinds mijn laatste update is er zoveel leuks gebeurd, dat ik echt even mijn agenda erbij moet houden om het in ieder geval in chronologische volgorde op papier te krijgen. Mocht je al mijn verhalen over vakantie, gezelligheid en mijn lieve familie al zat zijn; snel maar weer dat kruisje aanklikken dan!

Het eerste volle weekend van juni ben ik naar school geweest. Ik wilde per se mijn punten nog voor de zomer uit halen, om er zo zeker van te zijn dat ik niet alsnog in november/december 2014 naar huis moet wegens nalatigheid of zoiets. Ik heb er daarom voor gekozen om een weekend cursus te doen; snel en makkelijk. Helaas niet helemaal wat mijn interesse heeft, maar het was uiteindelijk best leuk. Ik heb namelijk een cursus gevolgd over Woody Allen. We hebben aantal films van hem gekeken, en documentaire gezien en wat over hem gepraat. Enige wat nu nog rest is het (af)maken van een essay over Woody Allen. Als ik die straks opstuur heb ik als het goed is al mijn punten binnen, en zijn ze hier voorlopig nog niet van me af!

In de week daarna hadden de beide kinderen hun ”moving up ceremony”. Wat inhoud dat ze afscheid hebben genomen van hun school, omdat ze straks na de zomer naar de volgende school (Kindergarten) gaan. Erg leuk om zoiets mee te maken. Mijn meisje zong (samen met twee vriendinnetjes) een liedje voor alle ouders, en mijn grote kleine man was onderdeel van een mini opera. Super schattig natuurlijk, al die kleine humpiedumpies op te treden, maar ook voor mij een stukje afscheid nemen van mensen die ik heb leren kennen via school. Gelukkig gaan de kinderen nog 6 weken een zomer programma volgen op deze school, samen met een aantal van hun vriendjes en vriendinnetjes.

Ja, en dan… Zaterdag 14 juni, het was een memorabele dag! Want: in Ens begon de weet-ik-hoe-veel-ste editie van ENSYFAIR! Oh nee, dat was helemaal niet wat het was. Ik ging namelijk samen met de tweeling het vliegtuig in richting South Carolina; op bezoek bij opa en oma! Kelly was die week namelijk in Frankrijk, en het bezoek aan opa en oma stond toch al in de planning. Op deze manier konden we het mooi combineren, maar dat betekende wel dat ik alleen met de kinderen die kant op moest. Nou; als dat het enige probleem was… juist; er was dus geen probleem!

Eenmaal aangekomen op vliegveld Myrtle Beach, SC werden we opgewacht door opa en oma. Ze wonen zelf in North Carolina, maar dit vliegveld is slechts 10 minuten rijden van de broer en schoonzus van Frank (opa) af. We zijn daar dan ook de eerste nacht geweest, en hebben zondag een bezoek gebracht aan het strand. Dat was mijn eerste keer in de oceaan… Nou; dat is bijna hetzelfde als de zee in Nederland; alleen dan een stukje verder weg vanaf Ens gezien.

Die zondag aan het eind van de middag zijn we richting Wallace gereden, waar Frank en Cheryl een prachtige vrijstaande villa hebben op een soort van senioren Centre Parks! Prachtig aangelegd, de huizen staan rondom twee grote golfbanen, en verder zijn er een aantal prachtige voorzieningen op het park. De week vloog voorbij. We hebben gezwommen, gespeeld, gezwommen, rond gecrost op de golfkar, gezwommen, geSkypet met mama en papa, gezwommen, koekjes gebakken, geslapen, gezwommen en meer. Had ik al gezegd dat er dus ook een zwembad was? Waar je kon zwemmen? Nee? Nou dat hebben we ook wel gedaan zeg maar!

Al met al een enorm fijne en relaxte week gehad bij opa en oma. Vrijdagochtend zijn we weer vertrokken richting de broer en schoonzus van Frank, zodat we nog een keer naar het strand konden. We zijn daar toen ook weer een nacht gebleven, en er kwamen nog meer ooms en tantes van Kelly langs tijdens het eten. Één stel is speciaal uit Tennessee komen rijden (6 uur!!) om de kinderen te zien. Na het eten de kinderen op bed gegooid, de laatste spullen gepakt, en zaterdag om 15:00 vlogen we weer terug richting NY. De kinderen wilden eigenlijk helemaal niet terug, maar we waren bang dat Tony en Kelly ons toch wel zouden vinden. Vroeg of laat. Dan dus maar gewoon terug met dat vliegtuig. Dat was nog even een bijzondere ervaring voor de tweeling. Want ja; brutalen hebben de halve wereld! Dus toen wij als eerste het vliegtuig in mochten (handig: reizen met twee kleine kinderen!), vroeg ik aan de steward of de kinderen niet even in de cockpit mochten kijken. Nou; dat mocht wel hoor. Je had die koppies moeten zien, (foto!!) briljant! De pet van de piloot op, en even lachen naar het vogeltje! En natuurlijk kregen de kinderen zo’n broche met vleugels van de piloot. Tijdens de vlucht kregen ze zelfs ook nog de zilverkleurige variant van de steward: hoe gaaf!

Eenmaal terug in NY hadden we Tony en Kelly al snel gevonden, en was het dus ook weer gedaan met het goede gedrag. Hahaha: precies zoals het hoort, lekker afgeven en zeiken op je vader en moeder!

Dus, wat doe je dan vervolgens op zondag, als je net de hele week met je gat op het strand of bij het zwembad hebt gelegen? Juist; je zoekt een ander strand op! En daarna kijk je de wedstrijd USA-Portugal, dat was dan wel weer een beetje jammer. Scoren die Portugezen de 2-2 in de laatste SECONDES! Geloof je het zelf? Nou, mijn kleine man wel; die begon spontaan te janken!

Al met al weer een geslaagde tijd achter de rug. Nu back to business! De kinderen zijn maandag gestart met hun zomerprogramma, en de middagen zijn tot dusver goed gevuld met (buiten) spelen. Het is hier echt lekker zomers momenteel, en van mij mag dat zo blijven!

Ik hoop dat jullie allemaal weer bijgekomen zijn van de Ensyfair, en geniet van de zon (als die er is)!

Liefs XXX Roeleke

P.s. zondag 10 augustus land ik op Schiphol! Ik ga mijn zomervakantie (1 weekje) doorbrengen in Nederland: nice! Vandaag net ticket geboekt (ben nu dus ook BLUTTER dan BLUT!) en dus kan het aftellen nu echt beginnen. Zondag de 17e van augustus vlieg ik alweer terug, want ik moet maandag weer gewoon (lees: met kater/jetlag) werken de hele dag. Maar; ik heb er wel zin in… Voorpret kan beginnen!

  • 03 Juli 2014 - 21:08

    Rina Bunt:

    Ha die lieve Roeleke,

    Je twee verslagen van 2juni en 24 juni heb ik met veel plezier gelezen! Wat een enorm levensgenieter ben jij. Mooi dat je daar geregeld bij stil staat. Met jou meisje en je mannetje alleen naar South Carolina. Wat een vertrouwen hebben die mensen in jou Dat is een groot compliment aan jou. Wat zie en beleef jij veel in een land Wat jou al zo vertrouwen is. Bijzonder dat de oceaan op onze zee lijkt. Dat had ik niet verwacht. Dat de kinderen in de cockpit mooch ten kijken. Met jou maken ze heel wat mee.
    Geweldig dat je in Augustus een week naar Ens komt. Loop jezelf niet voorbij he... Kalm aan.

    Een hele fijne zomer gewenst aan de andere kant van de oceaan
    En wie weet tot in Ens.

    Veel liefs, Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1297
Totaal aantal bezoekers 34091

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: