Niks bijzonders, heel gewoon! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Niks bijzonders, heel gewoon! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Niks bijzonders, heel gewoon!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Ardsley

Donderdag 24 juli 2014 09:19, zittend aan bureau

Hallo allemaal,

Precies een maand geleden alweer dat ik een blog heb geschreven, dus daar zijn we maar weer. De afgelopen maand is voorbij gevlogen, maar eigenlijk is er niet heel veel bijzonders gebeurd om over naar huis te schrijven. Toch zal ik jullie maar weer even lastig vallen met mijn bezigheden hier!

De afgelopen maand stond -natuurlijk- ook hier in het teken van het WK voetbal! Ik heb de meeste wedstrijden gewoon thuis gekeken met de familie: opvoeden die Amerikanen! Ik word dagelijks overgoten met Amerikaanse cultuur, dus nu was mijn kans om ze eens wat Nederlandse cultuur door de strot te drukken. Nou, dat ging prima… Er werd heftig mee gejuicht, geschreeuw en gelachen. Grappig detail: normaal is Tony de man die alles van sport weet, maar dit keer moest hij regelmatig aan mij en Kelly (die heeft jaren gevoetbald) vragen hoe het ook alweer zat met buitenspel, extra tijd en penalties. Mama had nog even armbandjes van de Spar opgestuurd, en de kinderen hadden die trouw (”Yes! You HAVE to wear that today!”) om met de wedstrijd.

Ik heb de afgelopen maand ook mijn laatste credits voor school gehaald. Ik had dus die cursus over Woody Allen gedaan, en moest een essay schrijven over die beste man. Nou, dat blijkt dan eerst nog best lastig, maar eenmaal bezig was het ook zo maar weer klaar. Ik had hem nog geen 4 dagen later terug. Wat denk je? Ik had een excellente essay geschreven! Dat betekent verder niet dat ik meer punten krijg ofzo, maar ik heb nu wel alle punten die ik nodig heb om mijn jaar te mogen verlengen hier in de USA. (Het behalen van een aantal credits op school is onderdel van het programma, als je dat niet doet mag je niet verlengen.)

Vrijdag 4 juli was het ”Independence Day” hier. Dat is zo ongeveer de grootste en belangrijkste feestdag hier, die vooral bekent staat om de enorme hoeveelheid vuurwerk die er dan afgestoken wordt. Ik heb deze dag gewerkt (er kwamen vrienden langs met kinderen), en helaas was er geen vuurwerk hier in de buurt in verband met het weer. Ja inderdaad, afgelast vanwege het weer! Wekenlang prachtig zomers weer, en juist op 4 juli REGEN, REGEN, REGEN en nog eens REGEN! Niet zo heel spectaculair dus allemaal tot nog toe, maar hé: volgend jaar gaan we gewoon voor de herkansing!

Ohja, en dan whatsappt Kelly me op een doodnormale dinsdagmiddag: ”I’ve a surprise for you!” Nou, daar denk ik dan verder niet zoveel van. Ik stuur terug: ”Nice!” en daarmee einde verhaal. Vervolgens komt Kelly thuis, en gaat aan tafel met de kinderen zitten om hun avondeten met ze te doen. Ik denk ”Mooi! Ga ik even naar beneden om niks te doen!”. Vervolgens krijg ik een berichtje van Kelly met de vraag of ik mijn verrassing al had gevonden? Dus ik denk: ”Huh? Ze is toch niet hier beneden geweest sinds ze thuis is?” Vervolgens licht mijn telefoon ongeveer 60x op met allemaal Facebook meldingen. Toch maar eens even kijken wat dat is: WAAAAAAAAT?! Had Kelly erop gezet dat we woensdag 9 juli naar Katy Perry in the Madison Square Garden gaan! Hoe gaaf is dat?! Dat is met recht een ”surprise” ja!

Dus, woensdagmiddag met de trein richting de city om Kelly daar te ontmoeten. Juist: toen was inderdaad de halve finale tegen Argentinië aan de gang! Dus eerst maar een bar opgezocht, om onder het genot van een pot bier de wedstrijd -af- te kijken. Nou, dat hadden we beter niet kunnen doen (de afloop is voor ons allemaal bekend), maar goed… Daarna dus naar Katy Perry. Ik weet niet hoe ik in woorden moet omschrijven hoe enorm bijzonder en briljant dat was! We hadden plaatsen nét naast het podium -jeej Kelly!- en de show was enorm groots en gaaf! Ik hoop een paar foto’s te kunnen toevoegen hier…

Verder oprecht niet zo heel veel bijzonders te melden deze keer. Het aftellen is begonnen, over tweeënhalve week vlieg ik terug naar Nederland voor een korte vakantie. Ik zal daarna wel weer een verslag plaatsen (als ik bij ben gekomen van de jetlags en katers) om jullie te vertellen over hoe dat allemaal is geweest…

Voor nu: hou je haaks, en bereid je voor… ik kom er aan!!!

Liefs XXX Roeleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1048
Totaal aantal bezoekers 34084

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: