Chrissie's visit and more! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Chrissie's visit and more! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Chrissie's visit and more!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Ardsley

Woensdag 8 oktober 2014 20:02, zittend aan keukentafel (voor de verandering!)

Ik lees je naam in de sterren
overal, waar ik ga ben of sta…

Hallo lieve allemaal,

Het is een raar moment, en morgen een rare dag. Het is precies een jaar geleden dat oma van Munster is overleden. Het is niet daarom dat ik een verslag schrijf, ik was zelfs al een beetje anders begonnen, toen ik me ineens -weer- realiseerde wat er een jaar geleden gebeurde op dit moment. Soms lijkt het al heel lang geleden dat ik daar samen met Judith voorin de kerk stond om wat moois over oma te vertellen. Op andere momenten lijkt het alsof het gisteren was dat ze bij ons op de bank zat: bakkie koffie (en later in de middag een borrel) op het krukje naast haar, een brandende sigaret tussen d’r scheve vingers. Altijd wat te ouwehoeren, -bijna- nooit iets te klagen. In mijn dagelijks leven mis ik oma maar weinig, maar nu even wel! En ja, op zulke dagen is het ook even een beetje zuur dat ik hier ben, 6000 km verwijderd van mijn opaatje, het graf en de rest van de familie. Niet dat we anders de hele dag in het zwart gekleed zouden zitten janken met de hele familie, maar toch… Voor iedereen die oma vandaag ook een beetje extra mist: een virtuele kus en een digitale arm om je heen komt je kant op!

Ondanks dat deze update een beetje anders begint dan ”normaal”, ga ik nu wel weer ”gewoon” verder. Gelukkig heb ik oma nog kunnen vertellen dat ik een familie in Amerika gevonden had, en heb ik haar foto’s kunnen laten zien van het gezin. Gek genoeg gaf me dat toentertijd een lekker gevoel, en nu eigenlijk nog steeds/alweer.

Na mijn laatste update was het donderdag de 18e september tijd om Chrissie op te halen van het vliegveld. Ze was eerst op een rondreis geweest aan de andere kant van het land, en nu was New York weer aan de beurt. Zij en Tony hebben mekaar afgewisseld, want Tony vertrok die dag richting Duitsland om met zijn broer naar de Oktoberfesten te gaan.

Anyway: Chrissie is veilig aangekomen! De eerste vrijdagavond zijn we naar de Yankees geweest, samen met de buren. Bier drinken, beetje honkbal kijken en ondertussen vol afgrijzen naar de man drie rijen voor ons kijken. Meneer: volgende keer toch maar even die broek ophijsen, of het shirtje drie maten groter kopen!

Chrissie was prettig bezoek, en we hebben het samen enorm leuk gehad. Ze heeft zo af en toe wat geholpen met de kinderen, heeft lekker rustig aan gedaan en vakantie gehouden, is met vriendinnen van hier op stap geweest en ondertussen hebben we gepraat. Enorm. veel. gepraat. Het was erg leuk om met haar te praten over dingen die gebeuren hier in de familie. Zij heeft natuurlijk in precies dezelfde schoenen gestaan, en we kwamen tot de conclusie: er is nog NIKS veranderd! Erg leuk en fijn om eens met iemand te praten die precies weet wat je bedoelt als je bepaalde dingen vertelt. Daarnaast heeft ze me ook nog op weg geholpen met een paar andere vragen over au pair zijn in het algemeen.

Al met al een hele fijne tijd gehad met haar. Precies goede verdeling wat mij betreft. Ze was behulpzaam met de kinderen, ging lekker mee in het ritme maar deed ook gewoon mooi haar eigen ding! En daarnaast konden we samen zo af en toe ook nog op pad: erg geslaagd bezoek voor mij dus.

Tijdens het bezoek van Chrissie heb ik onze overburen nog -heel vroeg op een ochtend- naar het vliegveld gebracht. Deze super leuke buren, waar we enorm veel contact mee hebben, wonen nu voor ruim 7 weken in Los Angeles. Hij is bezig om daar een reality show op te nemen, en wilde vrouw en kinderen niet achterlaten. De oudste gaat nu naar pre school (peuterspeelzaal), en kan dat dus best missen. Wij missen ze hier allemaal enorm, de kinderen ook! Ik haal keurig elke dag de post uit de brievenbus en geef de plantjes zo af en toe water (shit: dat moet ik morgen NODIG weer doen!). Ik zou heel graag voor weekendje die kant op gaan, maar net nog weer even zitten kijken… en het is gewoon dom te duur. Ik zou dan maar 2,5 dag daadwerkelijk daar zijn, en daar ruim $600 voor betalen. Dat is het met dan net niet waard, maar oooooh het had me zo leuk geleken om daar even te kijken. De familie woont natuurlijk ook gewoon even voor 7 weken in Hollywood. HOLLYWOOD! Dat ja, hoe tof?!

Nadat Chrissie vertrokken is ben ik begonnen met de grote schoonmaak hier in huize Wenzel. Ik heb de speelkamer en de kinderkamers nu gedaan in anderhalve week tijd, en ben dus al mooi eind op weg. Geeft lekker gevoel om de toko hier op te ruimen, en dan weet je ook maar weer wat je in huis hebt. Kan soms handig zijn… ;) Afgelopen weekend ben ik met de familie mee geweest naar een festival op een biologische boerderij hier in de buurt. Mooi beetje biertjes en wijntjes drinken, en dat terwijl de zon de hele dag scheen. Werkelijk geen wolkje aan de lucht! Al met al een hele leuke dag gehad, en tof om dat soms ook te kunnen doen met de familie.

Nou goed, tot zover weer even een update van mijn leventje hier. We schieten inmiddels op naar de 11 maanden, heel gek. Dan ben ik straks dus gewoon op de helft van mijn tijd hier. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden, maar ben in elk geval nog elke dag dankbaar voor mijn gezin hier.

Mama, papa, ooms en tantes die de komende dagen nog naar opa gaan: geef hem even een kus van me!

Tot later!

Liefs XXX

  • 09 Oktober 2014 - 11:43

    Karin:

    Dag lieve Roel, dan zijn dan weer van die momenten dat je even met beide benen op de grond wordt gezet en mooie momenten om even bij stil te staan.
    Een jaar is zomaar om en wat heb je een fantastisch jaar achter de rug en wat staat je nog een mooi jaar te wachten :)
    Leuk dat je het zo getroffen hebt met Chrissie, toch bijzonder.
    Tja HOLLYWOOD is ook niet verkeerd, zou er nog maar eens over denken :P
    Leuke foto's ook, kortom was weer mooi om te lezen :D
    Dikke kus XX

  • 08 December 2014 - 21:23

    Rina:

    Lieve Roeleke,, Dit is een late reactie maar toch.....
    Wat pijnlijk maar ook mooi wat je over oma van Munster schrijft. Dan is Amerika ineens wel erg ver weg op belangrijke momenten.
    Tof hoe je het met Chrissie hebt gehad. Dat alles zo ontspannen en vanzelf gaat.
    Wat Hollywood betreft, een mens moet wat te wensen hebben hé.
    Inmiddels is het december. Hopelijk ben je niet ingesneeuwd (hi-hi).
    Blijf lekker genieten van alles wat op je pad komt Roeleke!
    Liefs XXX Rina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2687
Totaal aantal bezoekers 34087

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: