Papa en mama op bezoek! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Papa en mama op bezoek! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Papa en mama op bezoek!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

21 Maart 2015 | Verenigde Staten, Ardsley

Zaterdag 21 maart 2015 17:35, zittend aan bureau

Lieve allemaal,

Ze kunnen elk moment weer op gaan stijgen, beginnend aan hun terugvlucht naar Nederland. Ruim een week geleden haalde ik ze op, en nu vanmiddag heb ik ze weer weggebracht: project ”Papa en mama in New York” is geslaagd!

Vrijdag 13 maart, rond 11:30 zat ik met een kop thee klaar in de aankomst hal voor internationale vluchten op het vliegveld in Newark. Al na 5 minuten wachten zag ik ze aan komen lopen, met alle koffers in de hand. Nou, grote en sterke meid die ik ben: janken als een klein kind hoor! Het is ook wel heel raar, als je ouders (die praktisch nooit reizen) ineens aan komen lopen op een vliegveld in New York. Tranen bij mij, maar een glimlach/grijns van oor tot oor bij zowel papa als mama: ze hadden een hele goede reis gehad, en vooral opstijgen en dalen vonden ze erg leuk!

Onderweg naar huis in Ardsley hadden we al een heel mooi uitzicht op New York City vanaf de George Washington Bridge, zeker ook omdat de zon heerlijk scheen. Eenmaal aangekomen thuis werd de deur open gegooid door twee bijzonder nieuwsgierige en enthousiaste kinderen: daar waren ze dan EIN-DE-LIJK! Toen mama na twee minuten al de cadeautjes uit haar koffer toverde, waren de kids natuurlijk helemaal verkocht: mijn papa en mama moesten dan vanaf nu ook maar hier blijven!

Na de eerste golf van adrenaline van alle kanten, was het tijd om even te aarden. Ik heb de kinderen even bij vriendjes ondergebracht, zodat papa en mama even konden gaan liggen. Nou vergeet het maar: veel te druk joh, die lui… Ik denk dat ze amper de 30 minuten gehaald hebben, toen hadden ze wel weer genoeg gelegen. Dus: de kinderen maar weer opgehaald en pizza-night opgestart. Pa heeft uiteraard even laten zien hoe je dat deeg nou écht goed uitrolt tot een pizza, en daarna nog commentaar gegeven op alle andere dingen die we ”verkeerd” deden tijdens het pizza bakken! Hahaha, maar uiteindelijk was de pizza best goed gelukt! Pa en ma kregen niet echt de kans om even normaal te eten, want de kinderen moesten gelijk op schoot zitten tijdens het eten. Ja, en dat is leuk en gezellig… maar handig is anders!

Pizza, wijn, bier, een ietwat korte nacht en een best wel lange dag zorgen ervoor dat pa en ma rond 20:00 uur kats uitgeteld waren. Douchen en in bed dus maar! En dat was maar goed ook, want de volgende dag stond er een vol programma op ze te wachten…

Zaterdagochtend zijn we al goed op tijd richting de stad vertrokken, en dus zaten we om 10 uur al aan de koffie (Starbucks) op 42nd Street in New York. Waar het de vrijdag nog zulk mooi weer was, stond het nu te zeiken van de regen: en dat bleef -bijna- de hele dag zo! Maar goed, je komt niet elke week in New York City, en dus hebben we er maar het beste van gemaakt. Een bustour downtown, met een stop op het 9/11 Memorial. Daarna met de taxi naar de boot, die niet om 13:30 maar pas om 14:30 weer weg ging… Nou ja, extra bak koffie dan maar, en om 14:30 dan eindelijk de boot op gegaan. Dat was wel ongeveer het hoogtepunt van de dag: het was er droog en lekker warm, en doordat de mist een klein beetje optrok gedurende de tocht waren de Skylines best mooi. Mama vond ook de Brooklyn Bridge erg mooi, gelukkig voor haar zijn we daar twee keer onderdoor gevaren: kon ze haar nieuwe (mijn oude) fotocamera een beetje uitproberen!

Nadat we van de boot afkwamen, moesten we een klein stukje lopen en toen hebben we de bus terug gepakt richting Midtown. Daar zijn we zo dicht mogelijk bij Grand Central uitgestapt, want ondertussen hadden we er al een hele dag opzitten, en waren we het allemaal redelijk zat. Terug naar het station, en met de trein weer richting huis. Ja, en waar gaan we dan eens even eten? Nou: we moesten nog even wat boodschappen doen (scheermesjes, waterkoker voor beneden -veeleisende gasten joh!- en wat te snaaien) in White Plains (stadje dichtbij waar ik woon), dus had ik bedacht dat we wel even bij Buffalo Wild Wings konden eten.

Nou, wij boodschappen gedaan en daarna onderweg naar die toko. Komen we daar binnen: DIKKE TERING HERRIE JONGUH! Het was de zaterdag voor St. Patrick’s Day, en dus was het ”feest” in White Plains. Rond etenstijd waren de meeste lui al redelijk bezopen, en dat besloot dan dus om ook even kippenvleugeltjes te gaan eten. Enorm luidruchtig dus allemaal… Gelukkig viel de kip wel in de smaak bij zowel pa als ma, en dus was het een geslaagd tweede diner in de USA.

Eenmaal thuis vertelde Kelly dat mijn kleine mannetje ’s middags in snikken was uitgebarsten toen hij door kreeg dat hij ons niet meer zou zien vandaag. Toen hij zondagochtend stiekem naar beneden was geslopen, en bij mij in bed kroop, was dat ook het eerste wat ik te horen kreeg: ”I didn’t get to spend ANY time with you, your mom and your dad yesterday!!!” Het arme kind wist toen nog niet dat we zondag weer de hele dag weg zouden gaan.

Zondag zijn we een uurtje later (dan zaterdag) naar de stad gegaan, en zijn we vanaf het station rustig naar Rockefeller Center gelopen. Daar zijn we met de lift naar de 80e verdieping gegaan, en hadden we een prachtig uitzicht over de stad. We konden beroemde torens heel goed zien, maar ook Central Park was goed zichtbaar. We konden zelfs het Vrijheidsbeeld in het klein zien. (Gedurende de boottocht zaterdag was het aan die kant wél heel mistig, en hadden we haar gemist.) Dit was een enorm leuke manier om de stad te bekijken, en uiteraard moesten er de nodige toeristische kiekjes gemaakt worden!

Nadat we even een broodje bij een -in Amerika- beroemde sandwich keten hebben gegeten zijn we nog even naar de bibliotheek van NYC gelopen. Dat is ook een beroemde bezienswaardigheid, waar vooral pa nog wel even binnen wou kijken. Nadat we ook daar weer even de toerist uit hadden gehangen, zijn we weer terug gelopen richting het Rockefeller Center, want daar tegenover zit de Radio Music Hall. En dat was de plek waar we naar een échte New York show gingen ’s middags om 15:00 uur: Spring Spectacular van de Rockettes (YOUTUBE!!!). Enorm genoten van de prachtige show met dans, zang en muziek. Ja, zelfs papa vond dat eigenlijk wel heel erg mooi!

Na de show zijn we weer met de trein terug richting huis gegaan, en hebben Kelly en Tony zich bij ons gevoegd om uit eten te gaan. We zijn (na wat heen-en-weer gerij -is dat correct Nederlands? Ik ben er een beetje uit…- ) naar een restaurant gegaan waar Kelly en Tony (en ondertussen ik ook) graag komen. The Cookery in Doobs Ferry: heerlijk gegeten en enorm leuk om daar met z’n vijven te zijn. Gezellig zitten kletsen, en mama en Kelly konden zo even fijn over mij praten. (Hallo! Ik zit ook aan tafel hoor…!) Hahaha, uiteraard alleen maar goed bedoeld -ahum- ! Al met al weer een drukke maar heel leuke dag gehad.

Maandag was het tijd om even adem te halen. Ik moest wel weer gewoon aan het werk, maar nadat ik de kids had afgezet op school zijn we even boodschappen wezen halen. Kelly zou maandagavond zalm grillen, en papa zou dinsdag goulash koken (LEKKERRR!). Dus even wat rondgereden hier in de omgeving, en de supermarkten door gecrost op zoek naar de juiste ingrediënten. ’s Middags lekker rustig aan gedaan, en samen met mama de kinderen opgehaald. Andrew vond het ok dat mama mee was, maar wilde toch eigenlijk ook dat papa mee kwam! Even wat spelen na schooltijd, en toen was het al snel weer tijd voor bad, eten en bed.

Dinsdag heb ik papa en mama meegenomen naar een winkelcentrum waar ik vaak en graag kom. Uiteraard weer begonnen met Starbucks (papa’s nieuwe favoriete koffie), en daarna even wat rondgewandeld daar. Toen we het daar wel gezien hadden, was het nog te vroeg om daar te blijven voor lunch, en dus maar weer richting huis. Ik heb toen om 15:00 weer de kids opgehaald met mama (”Where is your dad?!”), en rond 15:45 weer vertrokken naar gym voor Audra. In het uur dat Audra gymt, hebben mama en ik Andrew een beetje vermaakt. Kleuren, lezen, spelletje spelen, rondje wandelen: alles past bij Andrew in een uur hoor! Eenmaal thuis de kids in bad, wat te eten naar binnen proppen bij ze, en toen was het tijd voor ons avondeten: GOULASH Á LA PAPA!

Op woensdag zijn we naar een museum hier in de buurt geweest: Hudson River Museum. Naast een tentoonstelling over de eerste president van de USA, en andere kunstzinnige onzin, was er ook een hal dat ging over de rivier de Hudson. Dat is de rivier waar je langsrijdt met de trein als je naar de stad gaat, en het was dus leuk -ook voor pa en ma- om daar wat over te zien/lezen. Bij het museum stond ook een heel groot en oud huis, wat vroeger door een enorm vermogende familie gebouwd is aan de rivier. Veel meer rijke families uit Manhattan deden dat vroeger: een huis aan de rivier bouwen: de rust en ruimte van het landelijke wonen, maar nog wel steeds dichtbij de grote en bruisende stad. Dit oude huis, dat bij het museum hoorde, was nog steeds ingericht zoals toen met een aantal authentieke meubelstukken. Daar hebben we dus ook even doorheen gestruind. Al met al een goede besteding van onze dag, voordat we de koters weer op moesten halen van school.

Aan het eind van de middag zijn we toen naar onze overburen gegaan met de kinderen. Ik breng -samen met de kinderen- veel tijd door bij deze buren. Ook Kelly en Tony hebben veel en goed contact met ze, en alle kinderen spelen altijd erg leuk samen. Ik wilde mijn ouders graag aan ze voorstellen. Helaas was de man de hele week op reis voor zaken, maar de buurvrouw wilde alsnog wel mijn ouders ontmoeten. We hebben er dus een grote speelafspraak van gemaakt. De kinderen hebben zich prima vermaakt, en de buurvrouw kan enorm lekker koken! We hebben een gezellige middag/avond gehad, en rond 19:30 zijn we weer naar huis gegaan met twee hele vermoeide -en dus knetter-gezellige ;) - kinderen.

Tony had aangeboden om de kinderen donderdagmiddag op te halen van school, zodat wij wat meer tijd hadden om iets te ondernemen. Ik heb papa en mama die dag dus meegenomen naar de Botanical Garden en de Bronx Zoo (zitten op 30 minuten rijden van ons huis af, en ligt strak naast elkaar). In de Botanical Garden was een grote orchideeën show opgezet (binnen). Een soort van orchideeën hoeve, maar dan in New York City. Nadat we daar rondgekeken hadden hebben we met een tram door de Garden gereden: KOUD JONGEN! En omdat het nog zo koud is, stond er nog niks in bloei. Maar goed, kunnen pa en ma weer zeggen dat ze er geweest zijn.

Nadat we opgewarmd waren door een warme lunch zijn we doorgereden naar de Zoo. Het was daar enorm rustig, omdat er nog veel dieren binnen zitten. Ook rijden de tram en monorail nog niet, en dus is er -voor kinderen- nog niet zoveel te beleven. Voor ons was dat alleen maar lekker: konden we overal doorlopen en kijken, zonder te moeten wachten of iemand in de weg te zitten.

Nadat we dus zo ongeveer de hele dag rondgesjouwd hadden, zijn we rond 15:00 weer terug naar huis gegaan. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de beroemdste banketbakkerij van Westchester (de ”provincie” waar ik woon), en hebben we een mirakels fijn taartje uitgezocht. Toen nog even een pitstop bij de Starbucks (nieuwe verslaving) en rond 16:30 weer thuis. Papa heeft toen gehaktballen met gekookte aardappelen, jus en sperziebonen gemaakt: LEKKER -HOLLANDS-!

Vrijdag (gisteren dus!!! Ik kan niet geloven dat het zo snel voorbij is gevlogen!) hebben we een luie hangdag gehad. De kinderen hadden -wegens 10-minuten gesprekken- maar heel kort school: ik heb ze om 11:00 alweer opgehaald. We waren van plan om ’s middags even naar een indoor speeltuin te gaan met de kinderen, maar rond de middag begon het hier te sneeuwen -HOERA!-. Ze gaven ongeveer 10-15 cm af, en dus vond ik het niet handig om naar een speeltuin 30 minuten verderop te gaan. Gelukkig kwamen de bouwvakkers om mijn badmeubel te plaatsen, en daar kwam een ENORME doos vanaf. Papa en ik hebben die even omgebouwd tot een super gaaf speelhuisje voor de kinderen hier. Een deur, een dak en een verboden-te-roken bord: alles erop en eraan dus!

Na een lange middag was het weer tijd om de koters in bad te gooien, en natuurlijk moest pizza night weer opgestart worden. Na de pizza nog even tv gekeken, en toen de kinderen weer naar bed gebracht. Rond 20:00 kwam Kelly weer thuis van een business trip: iedereen was moe/lui, en dus allemaal redelijk op tijd naar bed. Mama en ik hebben nog even de koffers ingepakt. Moeders heeft het gepresteerd om alle kleding in één koffer te proppen, en dus kon ik de andere koffer volledig vullen met rotzooi van mezelf, wat alvast mee kon naar Nederland. Kleding, boeken, schoenen en meer… Scheelt mij straks aan het einde van het jaar weer! ;)

Ja, en toen was het zomaar ineens zaterdag 21 maart. Rustig aan opgestart met douchen en ontbijt, en daarna nog even wat tijd doorgebracht met de familie. Omdat we nog tijd hadden, tóch nóg maar even een tripje naar de Starbucks voor vertrek. Daarna gedag gezegd, koffers in de auto gegooid en onderweg naar Newark Airport again… Onderweg hebben we geluncht bij een restaurant waar ik met de familie heel regelmatig kom: Yard House. Daar hebben papa en mama een American Style Burger gegeten. Met een volle maag dus weer richting vliegveld. Daar de koffers ingecheckt, de echt allerlaatste Starbucks gedronken, en toen richting security. En dat was dat: toen moesten ze het weer zelf doen!

Mijn lieve leuke ouders weer onderweg naar huis… Verdrietig dat ze weer vertrokken zijn, maar blij met de tijd die we hier samen hebben gehad! Zij hebben genoten: dat was het belangrijkste! Maar ik vond het ook machtig om ze hier te hebben, ze mijn leven te laten zien en ze te delen met mijn nieuwe familie hier… De kinderen hebben genoten van hun ”reserve opa en oma”, en ook Kelly en Tony vonden het erg leuk om ze te ontmoeten en leren kennen. Ik weet zeker dat dit een ervaring is die ze nooit meer zullen vergeten, voor mij was het in ieder geval meer dan een succes!

Voor iedereen daar: bedankt voor alle berichtjes en lieve wensen voor mijn ouders… Ook daarvan hebben ze genoten: vraag ze vooral naar hun ervaringen en foto’s want ik denk dat ze genoeg te vertellen hebben!!!

Ik ga proberen om nog even wat foto’s online te zetten hier, want het is écht waar: Willem en Ina van Munster zijn in NEW YORK CITY geweest!!!

Liefs en tot later!

XXX Roeleke

  • 22 Maart 2015 - 09:01

    Karin:

    Wat geweldig mooi Roeleke dat je ouders geweest zijn, heel bijzonder voor allemaal.
    Mooi dat ze jouw leven daar hebben kunnen mee beleven, dat doet een ouder goed !
    Een super ervaring zo'n eerste verre reis, wie weet krijgen ze de smaak te pakken nu ;)
    Tot horens meis, xx

  • 22 Maart 2015 - 13:38

    José:

    Wat heerlijk om te lezen dat het voor jullie allemaal een geweldige week is geweest !!
    Fijn voor je ouders om te zien hoe jou leven daar is!
    Voor hun een bijzonder mooie rijke ervaring die ze niet zullen vergeten!

    xx tot de volgende keer

  • 24 Maart 2015 - 17:54

    Ad En Elly:

    Hi Roeleke, geweldig!
    We gaan de ervaringen met je ouders snel uitwisselen!
    Lieve groet van Ad en Elly

  • 15 April 2015 - 16:07

    Yvett:

    Oh wat leuk zeg dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad samen. Ik ben helemaal fan van je blog! Ik ga hem zo gelijk even delen op Facebook, zo leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 34083

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: