Sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw.... - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw.... - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw, sneeuw....

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

15 Februari 2014 | Verenigde Staten, Ardsley

14 februari 2014 23:38, zittend aan mijn bureau

Guus Meeuwis - Je Leeft 1 Keer

Je leeft één keer
Volg je hart en recht je rug
Er is zoveel meer
Wat voorbij is komt niet terug
Wat neem je mee wat laat je achter
Ken geen twijfels meer
Want je leeft maar één keer

Lieve allemaal,

Sinds de laatste update eigenlijk weinig spannende dingen gebeurd: maar toch maar even bijpraten. Ik merk dat de tijd me momenteel door de vingers glipt, dus het is sowieso goed om soms even wat te typen; dan blijft het tenminste een beetje „dichtbij”.

De afgelopen weken waren behoorlijk druk. Vorige week was Kelly bijna de hele week op reis voor werk, en afgelopen week is Tony de hele week weg geweest. Dat betekent toch altijd een beetje extra werk, en dus zat ik de afgelopen weken weer mooi aan mijn uurtjes! Ik merk dat het me allemaal behoorlijk gemakkelijk afgaat. Ik onderneem steeds meer en andere dingen met de kinderen, omdat ik me steeds meer thuis voel hier in de omgeving. Ik voelde me vanaf dag 1 enorm thuis in dit gezin, maar nu ik de omgeving begin te leren kennen -inclusief de mensen e.d.- is het ook makkelijker om andere dingen met ze te doen. Spelen met vriendjes en vriendinnetjes, naar een overdekte speeltuin of gewoon heel simpel boodschappen doen; we gaan er steeds meer op uit. En dat is een goed ding, want de winter is laaaaaaaaaaang dit jaar!

Ja, die winter hier… De Amerikanen worden al panisch bij drie vlokjes sneeuw; scholen dicht en huis op slot. Het is dan ten slotte LEVENSGEVAARLIJK om de weg op te gaan! Nou, ik ben ondertussen al redelijk ver-Amerikaanst volgens sommigen, maar ik deel die mening toch nog niet helemaal. Al moet ik eerlijk bekennen: zoveel sneeuw als dat hier nu ligt heb ik echt nog niet eerder gezien. Alles bij elkaar, wat er in de afgelopen weken is gevallen, komen we toch aan een dikke 50-60 centimeter! Dat is veel; héél veel! Dat betekent dat overal ook enorme hopen sneeuw liggen. Er wordt wel geschoven op de wegen, maar naast de wegen en op de stoepen betekent dat chaos! Zoveel dat het serieus je zicht belemmerd als je -veilig- af wilt slaan. Vanmorgen nog even met de kinderen naar buiten geweest, en ze konden serieus niet eens zelfstandig terug naar boven lopen langs de zijkant van het huis: teveel sneeuw om doorheen te komen met die korte beentjes. We gaan zien hoe lang dit nog aan gaat houden *zucht*, want ondertussen vind ik het ook wel genoeg geweest…

Verder heb ik het enorm getroffen met die andere Nederlandse au pair: Mandy. We hebben elkaar ondertussen al een aantal keer ontmoet, en zijn zelfs vorige week op stap geweest samen. Ze heeft een gezellig gezin, en we hebben vorige week -voordat we weg gingen- even ongegeneerd Nederlands zitten kletsen samen met haar host mom. Het is niet alleen dat ze uit Nederland komt; het klikt ook gewoon echt heel leuk. Ze drinkt bier (fijn!), heeft ook als motto „Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!” -lekker Nederlands!- en we hebben dezelfde humor. Daarnaast is het fijn om met haar te praten over onze levens hier, maar ook over onze dromen na ons au pair avontuur. Afgelopen woensdag is ze naar Nederland gevlogen voor een kleine vakantie, en ik ben blij dat ze volgende week weer terugkomt! We hebben allebei enorm veel zin om leuke dingen samen te doen, en het is heerlijk om een soort van zelfde achtergrond te hebben!

Komend weekend weinig spannends in de planning. Ik moet echt eens even wat regeldingetjes gaan doen en uitzoeken, en verder maar weer even winkelen ofzo. Ik geloof het zelf bijna niet meer, maar ik moet gewoon écht nodig een paar dingen halen. Mijn portemonnee is kapot (wil niet meer dicht, en dat heeft helaas niks te maken met de hoeveelheid biljetten), mijn handtas valt bijna uit elkaar en mijn pleisters zijn op. Dat zeg ik: ik MOET echt nodig weer eens winkelen!

Vanuit NY wens ik jullie een heel fijn weekend, en mail/app/Skype me gerust… Vind het leuk om te horen hoe het daar met jullie allemaal gaat/wat jullie uitspoken!

Liefs xxx

P.s. Ik ben nog steeds een TROTSE Nederlandse: wij zijn Nederland, wij zijn de beste! Top die Olympische Spelen zeg… Beetje jammer dat ze hier echt NIKS van de Nederlanders uitzenden. In ieder geval niet als ik achter de TV zit! Toen ik vertelde over „onze” medailles vroeg Kelly hoe de US het deed. Toen ik zei dat me dat niet boeide moest ze lachen en zei: „Tsss… Miss American Dream!” Haha… Sorry man, verschil moet er zijn!

  • 15 Februari 2014 - 10:07

    Karin:

    Dag lieve Roel, ook al heb je niet veel te vertellen, het is toch weer leuk om te lezen :)
    Je mag de sneeuw daar laten hoor, dacht dat wij Nederlanders panisch werden van een vlokje sneeuw en dat die Amerikanen wel wat gewend zouden zijn haha.. zo zie je maar.
    Wat fijn dat je een Nederlands maatje hebt "gevonden" en zeker dat jullie het goed kunnen vinden, top meis !
    Hier gaat alles zn gangetje, hoop dat Kevin volgende week weer kan gaan werken, dat thuis zitten is niet goed voor hem haha ;) en Dylan heeft volgende week zn laatste bivak, dan is het einde opleiding en kan ie voor het echie !
    Qua weer hebben we vandaag een flinke storm, alweer, maar tis niet koud, dat scheelt dan weer hè.
    Meis, have fun and till next time.. dikke kus, X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 34159

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: