SUMMER 2015 - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu SUMMER 2015 - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

SUMMER 2015

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

02 September 2015 | Verenigde Staten, Ardsley

Woensdag 2 september 2015 10:44, zittend in bed

Hallo lieve luitjes!

Wauw, drie maanden alweer voorbij gevlogen zeg: zonder een update van mijn kant. Zomerse nachten zijn lang zullen we maar zeggen… Haha! Nee, zonder gekheid. Er is heel veel gebeurd in de afgelopen maanden, en ik zal proberen om jullie een kijkje te geven in al die bijzondere, heftige, gave, simpele, mooie, ontroerende en speciale momenten.

Ik ga beginnen bij de vakanties die begonnen eind juni. De familie heb ik vrijdag 26 juni op het vliegveld afgezet waar zij richting Griekenland vertrokken voor ruim 2 weken. Ik ben toen zaterdagochtend (héél vroeg!) samen met een vriendin richting -datzelfde- vliegveld vertrokken om naar Los Angeles te vliegen. Whoehoe: mijn West Coast trip ging beginnen!

We hebben één nacht ergens buiten LA geslapen. Keurig hotel, maar echt in de meest SAAIE plek te vinden in de LA omgeving denk ik. ’s Morgens vertrokken we met een bus richting LAS VEGAS BABY! Daar hebben we een simpele tour gedaan, en we bleven in een super gaaf hotel (lees: casino). De derde dag van onze reis zijn we naar de Grand Canyon gereden. Niet. Te. Beschrijven. Dus dat zal ik ook niet doen… Ik zal proberen om een foto bij te voegen. Op de vierde dag zijn we weer terug gegaan richting LA, met een paar tussenstops bij outlet winkelcentra. Altijd mooi meegenomen natuurlijk, wel een beetje stressen of het wel in de koffer zou gaan passen. Hahaha…

Na deze driedaagse tour zijn we een aantal dagen in de LA omgeving geweest. Dag vijf was onze trip naar Hollywood en de Universal Studios. Enorm leuke dag gehad, te gek om dat eens te zien en me te maken. De zesde dag hebben we doorgebracht is Disney Land: ook altijd leuk. Zeker mijn Australische vriendin was als een kind (LETTERLIJK!) zo blij. Op de zevende dag hadden we een trip naar San Diego op het programma staan, en daar zijn we ook nog een aantal uur in Sea World geweest. Voor het eerst in mijn leven orka’s gezien: best wel bijzonder.

De laatste drie dagen van onze trip zijn we met de bus naar San Francisco geweest. Dat was een HELLIGE reis omdat we een gezin met een zoon (8 jaar oud) en een dochter (1,5 jaar JONG) voor ons hadden zitten. Een BUSTOUR met zo’n kleine meid: oh mijn hemel. Maar buiten dat om heel erg tof om San Francisco te zien, en om door het wijngebied daar te rijden. Zeker een plek waar ik nog eens terug naar wil om meer te zien (lees: meer wijn te drinken)!

Nadat onze tour met de organisatie was afgelopen hadden we nog een extra nacht in een hotel geboekt. We zouden de volgende dag pas om 23:00 vliegen, en dus hadden we een bonus dag in LA. We zijn met de bus toen naar Santa Monica gegaan. Mooie plek aan de kust, en tevens het einde van de beroemde Route 66.

Na al onze belevenissen was het fijn om weer in het vliegtuig terug naar huis te zitten. Op woensdagochtend 8 juli kwamen we weer aan, maar voordat ik thuis was, was het al rond de middag. Kats aan gaas natuurlijk, maar er stond een koffer vol met was achterin de auto… Dus eigenlijk gelijk aan de gang gegaan om dat weg te werken. Want ik zou woensdagavond bij vrienden eten (en drinken), en dan donderdag had ik nog een dag om laatste dingen op te ruimen en weg te werken.

Vrijdag, zaterdag en zondag heb ik namelijk deelgenomen aan een Landmark Forum. Dat is een cursus die erop gericht is om iedereen die deelneemt inzicht te geven in het leven van een rijk en gelukkig leven. Nou, ga er maar aan staan! Drie uitermate lange dagen (in NYC) in een groot lokaal met 100+ mensen, geleid door een ”Forum Leader”. Maar man: wat een bijzondere ervaring, en wat een impact heeft dit op me gehad. Ondertussen heb ik ook de ”Advanced Course” gedaan (nog een weekend cursus), en ga ik elke maandagavond terug de stad in voor een seminar waarin ik heb plaatsgenomen. Er is zoveel te vertellen over wat ik hier geleerd heb/nog steeds leer, hoe het mijn leven verandert en wat voor een wereld er voor me is open gegaan. Ik wil het met liefde met je delen, maar wil jullie er hier in deze update niet verder mee vermoeien. Zoek me gerust op, en ik vertel je er alles over…

Op die zondag, dat ik dus nog in mijn cursus was, kwam de familie weer terug uit Griekenland. De maandag gelijk daarna begonnen de kinderen aan hun zomerkamp voor vier weken, en had ik dus tussen 9 en 16 het rijk alleen. Heerlijk, maar ook wel een beetje stil hoor…

Het weekend van 17-18-19 juli kwam het nichtje van Kelly bij ons op bezoek. Ze is 15, en dit was haar verjaardagscadeau van Kelly en Tony. Ik heb haar meegenomen naar de Yankees op zondag, we zijn wezen kajakken op maandag en dinsdag heb ik haar meegenomen naar de stad. We zijn toen naar de top van The Empire State Building geweest, hebben met Kelly geluncht en we hebben Brooklyn met een bezoekje vereerd. Erg gezellig gehad dus!

Het weekend daarna ben ik met een vriendin ook het water op geweest, maar dit keer staande. Op een soort van surf board. Terwijl je rechtop staat. Dat dus. Peddelen terwijl je op een wiebelig surf board staat! Hahaha, hele ervaring, maar wel enorm leuk! Nadat we veilig en wel terug op vast wal waren hadden we dus wel een ijsje verdiend!

In het eerste weekend van augustus ben ik weer de stad in geweest van vrijdag tot zondag om dus die vervolg cursus van Landmark te doen. Dit keer hoefde ik niet op en neer te treinen, want ik kon bij een vriendin (die ik tijdens het eerste weekend én in het seminar op maandagavond had ontmoet) blijven slapen. Al met al wel weer een lang weekend, en vooral erg weinig slaap. Helaas (voor mij én de kinderen) was het zomerkamp afgelopen, en dus had ik ze die week na mijn cursus elke dag, de hele dag! Dus: een lekker druk weekje, waarin ook gepakt moest worden voor onze trip naar Sarasota, Florida!

Tony zijn familie heeft daar een appartement, en we zouden daar een weekje heen. Tegenover het appartement is een zwembad, en daar heb ik dus veel van mijn tijd met de kinderen gesleten. Kelly en Tony moesten namelijk wel gewoon werken, en ik mocht niet in de huurauto rijden (niet verzekerd). Maar, dat was helemaal geen straf. De kinderen kunnen prima zwemmen, en hadden samen de grootste schik. Ik moest dus, heel vervelend, aan de kant zitten in de zon. Kelly en Tony hebben me wel meegenomen naar het strand daar (Siesta Key) en een avond naar Downtown Sarasota. Al met al een hele gezellige week gehad.

Na onze week in Florida kwamen opa en oma op woensdag (26 augustus) aan. Kelly was vrijdag de 28e jarig, en wist niet dat Tony haar beste vrienden had in laten vliegen voor deze gelegenheid. Één van de vriendinnen was donderdag al aangekomen, maar Kelly kwam pas ’s avonds laat thuis van een werk trip. Totaal verrast en overdonderd was ze toen ze Myra ineens zag. Op vrijdag kwamen haar twee ander vriendinnen aan: opnieuw verrast en heel erg blij! Voor de vrijdag hadden we het diner al gemaakt (voor zover dat kon) op donderdag. We hebben allemaal genoten van oma d’r briljante kookkunsten.

Zaterdag hebben we lekker gebruncht, en een heerlijk ontspannen dagje gehad. Wat Kelly niet wist, was dat er ’s avonds nog een aantal andere vrienden zouden komen, en we uit eten zouden gaan in een sterrentent 25 minuten bij ons vandaag. Super gaaf om eens een diner mee te mogen maken in zo’n soort restaurant. Alles wat ze serveren wordt gekweekt op de naastgelegen boerderij. Super lekker eten, en natuurlijk met bijpassende dranken. Rond middernacht zijn we allemaal (goed in de olie) weer de taxi in gekropen richting huis.

Kelly heeft een heel gaaf verjaardagsweekend gehad: totaal anders dan gedacht, en veel meer dan waar ze op had gehoopt. Zondagavond was iedereen weer vertrokken, en opa en oma zijn vanmorgen ook weer terug gevlogen richting North Carolina. De kinderen zijn weer gestart met school sinds vandaag. Nou ja, ik moet zeggen Audra: want Andrew was ziek. (Het zal ook eens niet…) Alles dus weer rustig in huize Wenzel! Terug in het ritme, na een geweldige zomer!

Mijn terugvlucht naar Nederland staat gepland op woensdag 16 december. Waarschijnlijk zal het een nachtvlucht zijn, en kom ik ergens op donderdag de 17e weer aan op Schiphol. Ik blijf alleen niet heel lang in Nederland, want ik ga sowieso terug in januari om mijn Landmark curriculum af te maken. Ik zou dan ergens midden februari weer terug komen. Maar… ik ben ook aan het onderzoeken of het mogelijk is om hier mijn Master in Education te gaan halen. Ik zou dan bij de Wenzels blijven werken als ”au pair”, en in de uren dat de kinderen in school zijn zou ik ook naar school gaan. Dit staat allemaal nog heel erg in de kinderschoenen, maar het is wel een serieuze optie. *Oma Terwel weet dit allemaal nog niet, en dat wil ik ook nog even zo houden. Mocht het allemaal gaan lukken met de studie, dan vertellen ik en/of mama haar dat!*

Nou, daar is ie dan weer: de update! Volgens mij wel gelukt om het kort en bondig te houden. Mocht je de lange en uitgebreide versie met enorm veel onzinnige, grappige, onnozele en kansloze toevoegingen willen? Schroom niet!

Tot de volgende keer maar weer… Ik hou jullie op de hoogte omtrent de ontwikkelingen hier! Jullie zijn nog niet van me af… (Of wel natuurlijk, moet je gewoon even op het kruisje klikken!)

Een dikke kus uit New York!

Liefs XXX Roeleke

• 03 September 2015 - 07:30

Karin:

Wauw Roel, wat een top zomer heb jij gehad en wat een mooie foto's !
    Dacht dat je het rustiger zou krijgen, maar je bent gewoon super druk :)
    Je vliegt op je "broers" verjaardag naar huis, makkelijk te onthouden en
    dan je toekomst plannen.. het verbaasd me nix, mooie plannen meis,
    volg je hart, dan moet het goed komen <3
    Dikke kus XXX

• 03 September 2015 - 09:54

Jolanda:

Meid wat weer een super mooi verhaal. Heb er weer van genoten.... Wat heb je veel mogen beleven deze zomer... En geweldige plannen hoor... Geniet van alles wat nog op je pad komt.... Als je de mogelijkheid hebt om het te kunnen regelen moet je zeker je eigen gevoel volgen... Liefs Jolanda xxx

• 03 September 2015 - 10:38

Janny:

Verbaasd me niets dat je eigenlijk gewoon "hier op visite" komt en dan bijna meteen weer terug naar je tweede thuis gaat haha, een groot deel van jou lijkt daar echt thuis te horen als ik zo al jouw verhalen lees, geweldig! Wat heb jij het getroffen, het is je gegund meis. En ja, ik zou heeeeel graag de uitgebreide versie
    met enorm veel onzinnige, grappige, onnozele en kansloze toevoegingen willen! Ik -en ik denk dat wij dat allemaal zo voelen- geniet elke keer van je verhalen, het is net of ik erbij ben, I love it!
    Lieve Roel, volg je hart en hou ons op de hoogte! XXX

• 03 September 2015 - 13:30

Els:

Wauw, wat een avonturen weer! Klinkt fantastisch. Lees nog steeds met veel plezier je verhalen. Geeft toch even het gevoel alsof we erbij zijn. Leuk! En gaaf ook dat je nog steeds iedere dag zoveel mooie, bijzondere dingen mag mee maken en zien en dat je zulke mooie plannen hebt. Houd ons op de hoogte. Liefs Els

• 03 September 2015 - 19:26

Heleen:

Topper! Super leuk die updates van jou! Ik hou ervan. En inderdaad: volg je hart (want dat klopt) zoals al meerderen hier schrijven. Ik gun je alle geluk van de wereld! Leef je mooie leven meissie en heel fijn dat je in december weer even terug bent! Dikke kus van ons

• 03 September 2015 - 23:01

José:

Woh wat heb jij het goed getroffen daar zeg, ongelooflijk wat je allemaal mee maakt.
    Heerlijk om te lezen!!
    Mooie toekomstplannen ..... zoals de andere ook al zeggen... volg je hart dan komt het helemaal goed :)
    Lieve groetjes van de 2 J's