Oriëntatie en NYC tour - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Oriëntatie en NYC tour - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Oriëntatie en NYC tour

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

20 November 2013 | Verenigde Staten, Ardsley

19 november 2013 22:29, in mijn fijne bedje in de hotelkamer.

Dream your life.
Live your dreams.

Geweldig; als dingen gaan/zijn zoals je had gehoopt. Ik heb het hier bijzonder goed naar mijn zin, en ook vandaag was een drukke, volle maar leuke en leerzame dag.

Om 6:30 kregen we onze ”wake up call”, bijzonder vroeg, maar ik was -helaas- al wakker. Na het ontbijt, met alle 106 meiden in één zaal, begon de officiële introductie van APiA. Joan, onze introductie leider heeft verteld over de regels; ronduit saai. Gelukkig kan ze wel leuk vertellen, maar toch…

Na de lunch werd het beter. De stof werd op een interactieve manier aangeboden en er kwamen vele mooie verhalen voorbij van au pairs die ze heeft zien komen en gaan. Geinig om dingen te horen over mogelijke obstakels, maar het kan me ook best benauwen. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat zulke dingen ”mij heus niet overkomen”. We gaan het zien en meemaken…

We hebben het in de middag ook gehad over typische au pairs, welk beeld Amerikanen van „ons” hebben. Wij hebben daarna hetzelfde gedaan; we hebben lijstjes gemaakt met daarin dingen die volgens ons typerend zijn voor Amerikaanse mensen. Grappig wat daar dan uitkomt. Amerikanen zijn trots op hun land, erg lui en eten alleen maar junkfood. Dat beeld komt vast overeen met het beeld dat jullie hebben van Amerikanen. Joan zei dat we dat beeld zeer snel bij gaan stellen als we eenmaal in de gezinnen aangekomen zijn.

Om 16:00 was de introductie voor vandaag afgelopen, en zijn we met het grootste gedeelte van de meiden naar NYC vertrokken met 2 bussen. We kregen een rondleiding langs de grote hotspots in the Big Apple. Ik had me hier niet voor aangemeld, omdat ik NYC nog vaak genoeg kan zien. Maar… ik heb deze tour van mijn gastgezin gekregen als cadeau. Erg gaaf…! Super grappig om de plekken te zien die altijd voorbij komen in films, reclames, series en meer. Ik probeer een paar foto’s toe te voegen. Niet om jullie jaloers te maken ofzo, gewoon omdat ik het graag met jullie deel! ;)

Dit was hem weer voor vandaag; ik ga fijn slapen. Morgen om 7:00 worden we weer wakker gemaakt, eens kijken of ik het tot die tijd red om te blijven slapen.

Tot de volgende knoop maar weer!

X

P.s. foto's lukken niet... Zie Facebook. :)

  • 20 November 2013 - 07:02

    Karin:

    Wauw Roeleke, alweer een verslag.. super leuk, ik lees het met een glimlach nu hoor :)
    Wat geweldig dat je die tour gekregen hebt, ze zijn nu al gek met je en wat een ervaring om dat nu allemaal in het echie te zien.. en zo zullen er nog meerdere mooie ervaringen volgen !! xx

  • 20 November 2013 - 08:06

    Heleen:

    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt! En leuk om elke keer je blogs te lezen. Have fun meid!! Ik wacht je volgende bericht weer af!

  • 20 November 2013 - 09:11

    Jolanda:

    Hey Roeleke
    Het is leuk jou verhalen te lezen. Je enthousiasme straalt eraf hoor. Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Jolanda

  • 20 November 2013 - 09:14

    Jolanda:

    Sorry voor 3x hetzelfde. Lang leve de trage mobiel. Dacht dat bericht niet verzonden was. . Hi Hi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 34172

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: