Routine and more - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Routine and more - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Routine and more

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

05 December 2013 | Verenigde Staten, Ardsley

5 december 2013 21:59, zittend op de bank

Wie goed doet, goed ontmoet…?!

Hallo lieve mensen daar,

Zo, alweer tijdje terug dat ik verslag geschreven heb, maar het „echte” werk is nu echt begonnen. Dat betekent dat er minder tijd is voor mezelf. Dat geeft niet, ik ben ten slotte hier gekomen om te werken, maar vandaar dus wat „vertraging”…

Ik zit hier nu alleen op de bank, terwijl ik een live uitvoering van „The Sound Of Music” zit te kijken op tv. Kelly is onderweg naar huis, ze is op reis geweest voor werk, en ook Tony is niet thuis vanavond in verband met werkzaamheden. Dat betekent dat ik de kinderen de hele dag heb gehad, en het gaat steeds beter.

Ik merk aan de kinderen dat ze moeten wennen. We beginnen een beetje in het ritme te komen samen, maar moeten nog aftasten in bepaalde dingen. Ik leer ze elke dag een beetje beter kennen, en dat maakt het aan de ene kant leuker, maar aan de andere kant ook lastiger. Ze zoeken de grens op, en het is lastig om die strak aan te houden. Soms gebeuren er dingen en denk ik achteraf: „Ja hoor, ik ben er in getrapt, ze hadden me daar mooi te pakken!” Gelukkig krijg ik veel support van Kelly en Tony.

Zo heeft Kelly niet alleen maar oog voor haar kinderen, maar is ook oprecht geïnteresseerd in hoe het met mij gaat. Vraagt of dingen lukken, of dat er moeilijkheden zijn. Daarnaast neemt ze gelijk volledig over als ze thuis komt, zodat ik indien nodig mijn moment voor mezelf kan nemen. Maar meestal komt het er op neer dat zij de kinderen doet, en ik nog wat opruim/regel dingetjes doe voordat ik tijd voor mezelf neem. Ik ben blij met haar als mijn host mom, omdat ze echt inlevend is. Ik realiseer me dat ik hier niet gewoon voor de fun ben, maar dat ik ook voor haar werk. Maar hé, zo lang het allemaal zo makkelijk gaat tussen ons geniet ik er gewoon van. De moeilijkheden en problemen zullen ook mijn pad kruisen, dus nog genoeg leermomenten in het verschiet denk ik.

Tony is vooral bezorgd wat betreft materiële zaken. Hij wil absoluut niet dat ik geld tekort kom, en checkt regelmatig of alle elektronica nog naar behoren werkt. Of ik niet een grotere televisie moet hebben in mijn kamer, of misschien is een iPhone beter voor me?! En die slechte internetverbinding beneden in mijn kamer: daar is hij ook maar druk mee. Hij heeft er volgens mij meer last van dan ik, al zou het inderdaad fijn zijn als ik ook gewoon normaal kan Skypen als ik in mijn eigen kamer ben. Hij is -op een andere manier- dus ook enorm begaan met me, en dat waardeer ik.

Naast het werk gaat het ook prima hier. Ik heb regelmatig contact met Jojo, een andere au pair hier uit de buurt. Haar jongetje zit bij „mijn” meisje in de klas, dus we zien elkaar sowieso elke dag. Verder hebben we veel contact via de app, en we gaan we misschien dit weekend nog even samen op uit. Ze is erg behulpzaam wat betreft het kennismaken met andere meiden. Ze wilde me zondag meenemen naar de city, maar zondag houden de kinderen hun verjaardagsfeestje en ik had al beloofd er bij te zijn. Wel lief dat ze me mee vroeg, andere keer ga ik graag mee!

Verder ben ik me aan het oriënteren op mijn school. Er zijn veel -héél veel- mogelijkheden hier in de buurt, maar ik heb duidelijk een aantal voorkeuren. Zo is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om pianoles te nemen; dat lijkt me geweldig! Eindelijk weer eens iets met muziek doen… Tony juicht het enorm toe, hij is zelf bijzonder muzikaal en zou het geweldig vinden als ik muziek voor/met de kinderen kan maken. Er staat hier in de zitkamer een enorme vleugel, en beneden in de speelkamer een -serieus- keyboard waar ik al regelmatig wat op zit te pingelen. Daarnaast lijkt het me ook leuk om een „cursus” te volgen over een bepaalde stad hier in de buurt. Zo’n cursus bestaat uit een aantal bijeenkomsten waarin theorie behandeld wordt, en als afsluiting gaan we dan naar de stad toe. Een leuke manier om het verplichte gedeelte (studie) te combineren met reizen. Washington, Philadelphia of Washington behoren tot de mogelijkheden, maar ook de Niagara Watervallen zijn een optie. Ik ga er nog eens over nadenken, en vragen wat andere meiden hier in de buurt doen…

Voor nu vind ik het wel weer even mooi geweest. Oh nee wacht, ik moet nog even vertellen dat ik één ding ENORM gemist heb: SINTERKLAAS! Aaargh, wat een ellende dat Facebook bestaat! Haha, nee leuk om al jullie verhalen te lezen en foto’s te zien, maar gek om dat hier totaal niet te voelen en vieren. Worden jullie allemaal toch nog een beetje gemist. Ik heb van de week wel pepernoten gebakken met ze, maar ben door de drukke dag vandaag vergeten dat ik ook nog wat voor de kinderen had. Kijk wel even wanneer ik dat ga doen; hier in de familie gaat alles steeds maar door en door, dus moet maar even zien wanneer het moment er voor is.

Voor nu zeg ik: slaap lekker (verder) allemaal, en tot de volgende knoop!

Liefs xxx

  • 06 December 2013 - 07:19

    Thea:

    Wat leuk om weer een knoop van je te lezen...je schrijft zo beeldend, kan voelen hele je je voelt...wij hebben uitbundig met zijn tweeën Sinterklaas gevierd ha ha....was een dikke vette storm hier, paste er wel bij, de gordijnen dicht, kachel aan, kaarsjes aan....gezellig!....blijf schrijven, en genieten....liefs Thea

  • 06 December 2013 - 09:09

    Brigitte:

    Leuk te lezen dat je het zo goed naar het zin hebt! Nog heel veel plezier ensucces met het uitzoeken van je studie en je muzikale keuze! Groetjes vanuit een stormachtig Ens. P.s. Danyan , lorenzo en Chantal (vriendin van lorenzo)zijn nog ff bij oma Terwijl geweest toen zij Zwarte Piet waren! Vond ze helemaal leuk!

  • 06 December 2013 - 09:37

    Elske:

    weer een superleuk verslag. Je houdt ons goed op de hoogte van je gewenning overseas. Ik zie je al zitten achter het keyboardje (!) Leuk dat je de kans krijgt om een cursus/opleiding erbij te doen. Heel veel plezier daar he! We blijven je volgen

  • 06 December 2013 - 10:02

    Karin:

    Zo fijn om weer een verslag van je te lezen :) wat heb je het toch goed getroffen !
    Haha, kids blijven verbazen hè.. dat is het leuke aan kids !
    Succes met het kiezen van een studie, de Niagara watervallen klinkt wel heel aanlokkelijk..
    Ons Sinterklaasavondje begon ietwat ongewoon met twee witte "Pieten" op het dak haha,
    maar daarna gezellig zitten gourmetten :) xx

  • 13 December 2013 - 20:02

    Rina:

    Ha die Roeleke,
    Hei is fijn te lezen, dat de kinderen langzaam maar zeker aan jou beginnen te wennen.
    Wat een zegen het inlevingsvermogen van Kelly en het technische inzicht van Tony.
    Geweldig om je muzikaal talent te kunnen ontplooien....en dan nog wel een vleugel!
    Ben benieuwd welke studiekeuze je gaat doen. Wat eenrijkdom aan keuzes en mogelijkheden. Ga zo door....zou ik zeggen!
    Xxx Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 34168

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: