Yesterday? Tomorrow? TODAY! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Yesterday? Tomorrow? TODAY! - Reisverslag uit Ardsley, Verenigde Staten van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Yesterday? Tomorrow? TODAY!

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

23 December 2013 | Verenigde Staten, Ardsley

Maandag 23 december 2013 11:44, zittend in bed.

Herinner je gisteren
Droom van morgen
Maar leef vandaag

Lieve allemaal,

Aan het einde van elk jaar kijken veel mensen terug: wat is er het afgelopen jaar gebeurd, wat heb ik geleerd en wat heb ik bereikt? Ook is het een moment om vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Er worden doelen gesteld en plannen gemaakt voor in het jaar dat voor ons ligt. Ook ik wil een beetje terugblikken op het afgelopen jaar, en samen met jullie vooruit kijken naar het nieuwe jaar.

In het jaar 2013…

…heb ik mijn PABO-diploma gehaald.
…werd mijn grote droom werkelijkheid.
…heb ik nieuwe vrienden toe mogen voegen in mijn leven.
…heb ik afscheid genomen van oma van Munster.
…heb ik enorm gelachen met vrienden en familie.
…heb ik soms veel te veel gedronken.
…had ik soms een gruwelijke kater.
…heb ik gehuild van verdriet.
…het ik gehuild van geluk.
…heb ik gehuild van opluchting.
…heb ik geld uitgegeven aan onzinnige dingen.
…heb ik op zwart zaad gezeten.
…heb ik veel nieuwe mensen ontmoet.
…heb ik enorm veel Engels geschreven, gelezen, gehoord en gesproken.
…kwam ik mezelf soms tegen.
…vloog ik voor het eerst over een oceaan.
…heb ik voor het eerst mijn eigen was gedaan.
…verhuisde ik naar Ardsley, NY.
…heb ik genoten!

Er is teveel gebeurd om alles hier op te schrijven, en het meeste weten jullie waarschijnlijk ook allang, want ik praat nou eenmaal graag/veel/lang/altijd! Toch wil ik nog even een paar kleine momenten uit de afgelopen dagen met jullie delen.

Vorige week woensdag hadden we een bijeenkomst met andere au pairs die hier wonen in Westchester. Leuk om op een ontspannen manier andere meiden te ontmoeten. Ik ging samen met Jojo die kant op, en bij binnenkomst zag ik twee meiden die ik had ontmoet tijdens de oriëntatie in de eerste week. Één van de meiden met wie ik een kamer had gedeeld in het hotel was er: erg leuk om met haar te kletsen. We kwamen er nu pas achter dat we slechts 5 minuten bij elkaar vandaan wonen, dus donderdag gelijk maar even naar Starbucks geweest samen. Even tussendoor: Starbucks is THE PLACE TO BE voor au pairs. Dat is waar veel meiden elkaar ontmoeten; zo ook ik en Jitka.

Afgelopen zaterdag heeft Jojo me meegenomen naar een paar andere meiden, en zijn we gaan schaatsen. Oké: toen miste ik Nederland. De ijsbaan was klein, de gehuurde schaatsen enorm bot en ze zaten voor geen meter, en als je vaart probeerde te maken tackelde je ondertussen minimaal 6 kinderen omver. Maar: het was wel gezellig, we hebben gelachen en ik heb weer wat andere meiden ontmoet, ook wat waard! Na afloop zijn we uit eten geweest en hebben we nog even wat kerstinkopen gedaan in de Mall in White Plains.

Verder stond de afgelopen week vooral in het teken van zieke kinderen, en sinds gisteren ook in het teken van zieke moeders. Dat betekent voor mij veel uren maken, en veel wassen. Een zuster is er niks bij; mien hemel! Maar goed, de kinderen knappen een klein beetje op, moeders voelt zich ook weer een beetje beter, en dus is het nu mijn beurt om ziek te worden. Daarom zit ik nu ook even in bed; beetje bijkomen/bijslapen. Laten we hopen dat het niet veel erger wordt.

Voor de kerst is de vader van Tony gisteren overgekomen, samen met zijn nieuwe vriendin. Gisteren al even samen gegeten, erg gezellige mensen. Ik geloof dat de jongste broer van Tony (die woont in NYC) ook nog overkomt van 24 op 25 december. Tony zijn vader en zijn vriendin vertrekken de 26e weer, en dan komen ´s avonds de ouders van Kelly aan. Die blijven hier dan tot na Oud en Nieuw, dus volop drukte hier in huis.

Met Kerst blijf ik gewoon gezellig hier, moet misschien ook nog wel wat werken denk ik. Met Oud en Nieuw wou ik eigenlijk wel eens in NYC gaan kijken; leek me wel geschikt aangezien ik hier nu toch ben! We zien het wel, eerst maar eens zorgen dat alles hier weer gezond wordt, is en blijft!

Dan nog even mijn vooruitblik op het nieuwe jaar. Het jaar 2014 breng ik vooral door hier in the States. Ik heb genoeg te leren/zien/doen hier, dus vervelen hoef ik me niet. Verder hoop ik vooral dat ik, en de mensen om mij heen, gezond zullen blijven. Ik hoop dat mijn Engels nog een stukje beter zal worden, zodat ik straks echt alle gesprekken in -bijvoorbeeld- een film volledig kan volgen. Verder ga ik wel zien wat er allemaal voorbij komt het komende jaar: ik laat het gewoon gebeuren. (Diaan: als ik terug ben kijken we wel eens hoe het met mijn ”lijstje” is!)

Voor nu wens ik jullie allemaal hele fijne Kerstdagen, een super knallend en gezellig uiteinde en natuurlijk alle goeds, gezondheid, geluk en liefde voor in 2014! Maak je dromen waar, liever vandaag dan morgen!

Tot volgend jaar!

Liefs xxx

  • 23 December 2013 - 19:19

    Ria En Annet:

    Heey Roeleke,

    We volgen je van A tot Z hoor, lezen met veel plezier jou verhalen.. Wat fijn dat je je zo enorm thuis voelt bij deze familie.
    We wensen jou natuurlijk ook hele fijne kerstdagen, we hopen dat je kan genieten van deze dagen....
    Hopen dat je niet ziek wordt, bah bah...
    Heel veel plezier en we spreken elkaar snel weer.
    Liefs van Ria en Annet

  • 23 December 2013 - 19:25

    José:

    Lieve Roeleke,
    Wat heb je toch een hoop gedaan in 2013!!!
    Je kan terug kijken op een mooi jaar met hoogte en diepte punten.
    We hopen niet dat je de kerst ziek door brengt want da's niet leuk!!
    Wij wensen jou een hele fijne & gezellige Kerst en voor 2014 alle goeds dat het een succesvol jaar mag worden voor je.

    Hier alles goed het stormt lekker buiten en dat blijft ook zo met de Kerst,
    Dus geen witte Kerst hier in het herfstachtige Nederland.

    Geniet meid en tot je volgende mooie verslag.

    Liefs Jan & José

  • 23 December 2013 - 19:33

    Lisette:

    He Roeleke, jij ook hele fijne feestdagen en een goed, liefdevol en gelukkig 2014

    Groetjes,
    Harry en Lisette

  • 23 December 2013 - 20:10

    Fam. Grootjen:

    Hey Roeleke...
    Wat was 2013 voor jou een bewogen jaar met blijdschap en verdriet!!!
    Je maakt veel dingen mee hoor..hihi

    Wij wensen jou hele gezellige feestdagen en een gezond en liefdevol nieuwjaar...

    We hopen dat jou feestdagen daar net zo gezellig zullen zijn als thuis meid...

    Lieve groetjes
    HJ, Jolanda, Pascal en Dylan

  • 23 December 2013 - 21:11

    Fam Botman:

    Hoi roeleke
    Jij ook hele fijne feestdagen daar in het verre amerika.
    En veel plezier in NYC. Je zult de oliebollen van je vader nog missen op oudejaars avond!
    Maak een mooi jaar van 2014!!!
    Liefs piet en marijke

  • 23 December 2013 - 22:22

    Nienke En Arjen :

    Hè meis,
    Geniet van de mooie States! Maak er een unforgetable jaar van!
    Dikke kus van ons alle 5!
    Arjen, Nienke en de meiden

  • 24 December 2013 - 08:38

    Ferry En Janneke:

    Heey Roeleke,

    Ontzettend leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    We volgen je vanuit het stormachtige Nederland op de voet hoor, hahahaha!

    Fijn dat het steeds beter gaat met jou en de kids, alleen beetje jammer dat ze nu ziek zijn, en jullie het zo overnemen.

    Het zal vast een gezellige boel worden daar met alle familie die over komt.
    Geniet er maar van meid, kerst en oud en nieuw in the States doe je toch ook niet ieder jaar.

    Wij wensen jou en de mensen om je heen fijne en mooie kerstdagen en natuurlijk een fantastisch en gezond 2014!!!!

    Liefs Ferry en Janneke

  • 25 December 2013 - 21:45

    Rina:

    Ha die roeleke,

    Wat ben je toch een heerlijk mens en wat ken je jezelf goed. Knap hoe je met alles omgaat en wat leer je veel. Wij hopen met je mee dat je gezin en jijzelf zo gezond mogelijk blijven.
    Wij hebben een fijne eerste Kerstdag achter de rug bij onze Fam. In Brabant. Iedereen had een gerecht klaargemaakt. Heel gezellig het samenzijn en lekkere eten.
    Een paar familieleden hadden ook last van griep gehad.

    Jij bent een goed voorbeeld hoe je, je dromen waar kunt maken!

    Veel liefs van de Buntjes

  • 26 December 2013 - 15:49

    Eline:

    Hii my American girl!
    Ben trots op oe! Wat doet het me goed te lezen dat je t zo naar je zin hebt!! en wat zijn Tony en Kelly geweldige gastouders! Super gaaf man... Wat ga jij een geweldig jaar tegemoet!
    However the things are going, its a life experience


    MWHAH dikke kus en knuffels

    En wat schrijf je leuk kind :-) kijk uit naar je volgende verhaaltje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 34168

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: