Laatste "normale" weekend in NL - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu Laatste "normale" weekend in NL - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Roeleke Munster - WaarBenJij.nu

Laatste "normale" weekend in NL

Door: Roeleke

Blijf op de hoogte en volg Roeleke

08 November 2013 | Nederland, Emmeloord

Hallo lieve mensen,

WAUW! Nog maar 9 nachtjes slapen, en dat is het zover: my American Dream gaat beginnen! Nu mijn vorige bericht is er al weer van alles gebeurd...

Gisterochtend heb ik papa weer opgehaald uit het ziekenhuis. Hij is na de eerste opnamen een kleine week thuis geweest, maar het ging nog niet lekker -genoeg-. Daarom is hij vorige week donderdag opnieuw opgenomen. Ondertussen gaat het echt steeds beter, en voelt hij zich steeds meer "de oude".

Ondertussen zijn de voorbereidingen ook gewoon doorgegaan. Ik heb de laatste dingen geregeld (alleen nog internationaal rijbewijs ophalen) en ook de laatste inkopen zijn gedaan. Mijn koffers bezetten momenteel mijn kamer, en worden steeds een beetje voller. Het wordt allemaal nog spannend of ik alles mee kan nemen wat ik gepland had. Anders moet het maar nagestuurd worden, komt vast goed! ;)

Verder heb ik de afgelopen dagen al heel veel mensen bezocht, geknuffeld en gedag gezegd. Gek hoor, om afscheid te nemen voor zo'n lange tijd... Maar toch heb ik er ook nog steeds een heel goed gevoel bij. Ben eigenlijk nog best rustig, en afscheid nemen valt me nog niet heel zwaar. Misschien landt het nog niet zo...?! We zullen zien hoe dat volgende week zondag gaat op Schiphol. Dan komen er vast wat traantjes voorbij hier en daar.

Dit weekend is mijn laatste "normale" weekend hier. Helemaal vol gepland met het bezoeken van vrienden... Heel erg leuk en gezellig allemaal! Zondag ga ik ook nog even Skypen met Kelly (en misschien de rest van de familie), en maandagavond spreek ik de huidige au pair (Marielle) van de familie nog even. Het contact is op dit moment erg goed, zowel met Kelly en Tony als met Marielle. Afgelopen zondag heb ik ook geskyped met Kelly en de kinderen. Erg leuk om de kinderen weer even te zien. Leuk detail was dat ik bij Fokko en Diana was tijdens het gesprek. Diana en de kinderen hebben ook gezellig aangesloten tijdens het gesprek (Fokko heeft zijn gezicht ook even laten zien...;), leuk om Kelly ook voor te stellen aan vrienden van mij. Ik ga hun familie en vrienden natuurlijk wel leren kennen het komende jaar, maar mijn familie en vrienden zullen ze waarschijnlijk vooral leren kennen uit mijn verhalen/foto's en misschien af en toe een Skype gesprek.

Als ik zondag de 17e vertrek, heb ik maandag-donderdag eerst een introductie week in een hotel in New York, met andere meisjes die ook in die week als au pair gaan beginnen in Amerika. Ik kom dus pas donderdag 21 november aan bij het gezin. Het hotel waar we de introductie hebben is slechts 15 min. van Kelly en Tony vandaan, dus ze komen me gewoon zelf ophalen. Gelukkig geen lange reis meer dan dus... Als ik in het gezin kom is Marielle er ook nog, zij gaat me inwerken en stelt me in het weekend ook voor aan haar vrienden. Volgens mij heeft ze al wel wat leuke dingen in gedachte; ik ga het over me heen laten komen. Zij vertrekt dan woensdagochtend heel vroeg om terug naar Zuid-Afrika te vliegen. Vanaf dat moment moet ik het dus alleen zien te rooien met de Wenzels.... WHOEHOE!

Zo, nu ga ik maar eens beginnen aan mijn weekend... Straks nog één weekje werken, veel vrienden bezoeken en afscheid nemen en dan...........

Liefs Roeleke

  • 08 November 2013 - 21:23

    Mama:

    Lieve schat,
    wat een super mooi verhaal.....ik zal je missen, maar laat je met een heel gerust gevoel gaan!
    Papa en ik gunnen het je zo om verder te gaan met je leven. En dat zal een poosje niet dicht bij ons zijn.
    Doe je ding, blijf je zelf dan komt het allemaal goed!!!

  • 08 November 2013 - 21:40

    Nienke:

    Lieve Roel,
    Heeeeeeeel veel plezier in THE states! Lekker genieten en werken tegelijk!
    Vooral veel verslagen schrijven, dan kunnen wij meegenieten!
    Geniet van je voorlopig laatste werkje in t mooie Nederland!
    Kus van ons alle 5!
    Nienke

  • 10 November 2013 - 14:20

    Jolanda Van Boven:

    Lieeeeeveee roel,

    Waar is dat knopje 'vind ik leuk'? ;)
    Ik heb je de laatste tijd op facebook gevolgd, ik weet niet of je het weet - anders ben ik maar een stalker - maar ik deed dat gewoon omdat ik het erg leuk vind wat je gaat doen!

    Ik ben dan ook zeker nieuwschierig naar hoe je het zal hebben en zal wat verhalen lezen! :)
    Ik hoop dat je het net zo leuk gaat vinden als dat ik mijn au-pair tijd vond!
    Jij zit daarnaast ook gewoon in the states! Super vet!

    Heeel veeel plezier en geniet van je laatste weekje in NL.
    En geniet vooral daar!

    Liefs Jolanda

  • 12 November 2013 - 22:54

    Jolanda:

    Hey Roeleke,
    Leuk om je enthausiasme te lezen meid. Geniet van deze geweldige ervaring meid. Zullen je verhalen volgen.
    Lieve groetjes Henk-Jan Jolanda pascal en Dylan xxx

  • 13 November 2013 - 12:10

    Mieke:

    Cool Roelie! Een jaar vliegt om, believe me ;) Ga er van genieten en veel leren! Je zal super goede contacten opdoen- die je je leven lang dierbaar blijven! ENJOY!

  • 15 November 2013 - 18:01

    Rina Bunt:

    Lieve Roeleke, Dank je wel voor je verslag. Hopelijk mogen er nog vele volgen zodat wij er van mee kunnen genieten. De nachtjes slapen zijn er nu nog maar drie........ Heel fijn dat je vader langzaam maar zeker aan het bekomen is. Zo kan je wat geruster van huis. Doe ze in Amerika de groeten...van ons kleine polderdorp Ens. Goede reis en een fijne introductie week gewenst.... veel liefs,Nielja. Michella, Anno en Rina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeleke

Na mijn afstuderen ga ik -hopelijk- straks in mei (2013) naar the States om daar voor een jaar als au pair aan de slag te gaan. Een droom die eindelijk uit gaat komen; spannend maar enorm gaaf!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 34112

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Au Pair in Shanghai

17 November 2013 - 16 December 2015

Au pair in the States!

Landen bezocht: